Video staje się coraz popularniejsze – nie tylko jeśli chodzi o reklamy ale ogólnie – jako forma, która znacznie lepiej dociera do szerokiego grona odbiorców. Mamy naprawdę bardzo duże pole możliwości, jeśli chodzi o publikację materiałów video – możemy je umieszczać w newsletterach, na stronach, jak również na kanałach social media, które powiązane są z naszą marką. O ile nie mówimy o video, które jest tutorialem czy recenzją, zdecydowanie najlepszym formatem, który sprawdza się jako reklama, jest krótkie video. Jak jednak je stworzyć, aby było ono skuteczne? Na co powinniśmy zwrócić uwagę? I przede wszystkim: Dlaczego warto zaangażować w stworzenie takiego video studio filmowe?
Przede wszystkim – struktura video
Najważniejsze w tym, żeby stworzyć dobre krótkie video, jest przede wszystkim jego struktura. Zależnie od naszych potrzeb powinniśmy zastosować jej odpowiednią formę. Wiadomo, że video reklamowe, nie zawsze będzie sensu stricto prezentacją produktu – czasem może to być przepis z wykorzystaniem reklamowanego urządzenia, czasem recenzja, a czasem – po prostu krótki spot reklamowy, który pokaże odbiorcy produkt. Zależnie od tego, na którą formę się zdecydujemy, taką też strukturę powinniśmy dobrać. Jak to wygląda w praktyce?
Video reklama – przepis
Jest kilka, bardzo podstawowych cech, którymi powinno charakteryzować się video, które jest reklamą w formie przepisu. Marki, które produkują sprzęt kuchenny, bardzo często wykorzystują tę formę. Dobre studio filmowe zadba o to, aby przy tworzeniu takiego video reklamowego, nie pominąć żadnej z poniższych cech.
Cechy charakterystyczne dla video reklamowego w formie przepisu:
- Postępuj jak w książce kucharskiej – pokaż, co będziesz przygotowywał, co będzie do tego potrzebne. Zadbaj o wizualną warstwę.
- Pokaż, krok po kroku, co i jak przygotowujesz. Wyeksponuj produkt, który jest przedmiotem reklamy, jednak nie rób tego w sposób nachalny – zadbaj o to, aby zaciekawić odbiorcę przepisem a product placement niech wygląda naturalnie.
- Pokaż efekt finalny w sposób atrakcyjny wizualnie – zadziałaj na emocjach – spróbuj potrawy, pokaż, że jest smaczna. Zadziałaj w ten sposób na wyobraźnię odbiorcy.
- Zadbaj o czas reklamy – nie powinien być dłuższy, niż 1:30 min. Na końcu video, umieść CTA (Call To Action) – zachęć odbiorców do udostępniania czy pokazania w komentarzach, jak oni sobie poradzili z przygotowaniem potrawy.
Za sukces reklam produktów wykonanych w formie przepisu / tutorialu, odpowiada przede wszystkim prostota. Odbiorca musi wyraźnie widzieć, że to, co pokazujemy, jest banalne do przygotowania. W ten sposób, zrodzi się w nim potrzeba wykonania tego samodzielnie, a w dalszej perspektywie – potrzeba zakupu produktu, który pokazaliśmy.
Video reklama w formie recenzji
Nieco innymi prawami rządzą się reklamy, które są recenzjami konkretnego produktu. Schemat jest jednak bardzo podobny. Video reklama, która jest recenzją, także musi być bardzo konkretna. Skupmy się zatem na tym, co dokładnie chcemy powiedzieć naszemu odbiorcy – na co zwrócić jego szczególną uwagę.
Cechy reklamy video w formie recenzji:
- Przedstaw się odbiorcy – niech dowie się, kto i o czym będzie do niego mówił. Zrób to na samym początku, w możliwie jak najkrótszym czasie. Przywitaj się z odbiorcą, przełam 4 ścianę.
- Nakreśl temat video – opowiedz krótko, o czym będziesz mówił i zaznacz, dlaczego chcesz o tym opowiedzieć. Zadziałaj na wyobraźnię odbiorcy, nakieruj jego emocje na zbudowanie w nim potrzeby obejrzenia video.
- Posługuj się językiem korzyści – podkreśl, co odbiorca zyska, po obejrzeniu tej reklamy. Zaznacz wartość edukacyjną.
- Obiecuj to, czego jesteś w stanie dotrzymać – spraw, aby odbiorca Ci zaufał i został do końca video.
- Na samym końcu, podsumuj to, o czym mówiłeś. Nakieruj swoją wypowiedź na korzyści, które płyną z obejrzanego materiału video dla odbiorcy.
Konkrety są najważniejsze!
Reasumując, jeśli chodzi o strukturę krótkiego video reklamowego, najważniejsze jest w nim to, co odbiorca realnie osiągnie. Wartością dodaną dla odbiorcy może być wszystko: nauczenie się nowej rzeczy, poznanie łatwiejszych sposobów na domowe czynności (life hacki), odkrycie nowego urządzenia, które ułatwi codzienne czynności. Ważne jest to, aby nie lać przysłowiowej wody – nasi odbiorcy są inteligentni i bardzo szybko to zauważą. Jeśli sam nie jesteś w stanie zrealizować profesjonalnej video reklamy – zaangażuj w ten projekt studio filmowe. Skup ich uwagę na konkretach – pokaż realne korzyści oraz to, że dany produkt lub usługa, jest warta ich uwagi. W ten sposób z pewnością uda Ci się zwiększyć sprzedaż danego produktu, ale też zbudować bazę rzetelnych i lojalnych klientów, którzy pozostaną z Twoją marką na bardzo długi czas.