Większość z nas, jest wzrokowcami – oznacza to, że znacznie lepiej zapamiętujemy obraz, niż tekst czy dźwięk. Jeśli coś zobaczymy, pamiętamy to lepiej, niż to, co przeczytamy. Właśnie dlatego, stwierdzenie, które zakłada, że format video w połączeniu z reklamą, stanowi duet idealny, jest w 100% prawdziwe. Sprawdźmy, co dokładnie za tym stoi i dlaczego najlepszym rozwiązaniem jest zaangażowanie w taki projekt studia filmowego.
Reklamy video są wszędzie
Pierwszą i najważniejszą kwestią, której nie możemy pominąć, kiedy mówimy o video reklamie, jest jej powszechność. Video jest obecnie wszędzie – umieszcza się je w newsletterach, na stronach internetowych jak również w social mediach. W ten sposób, jesteśmy w stanie dotrzeć z informacją o produkcie do naszych potencjalnych klientów jeszcze skuteczniej, niż miało to miejsce do tej pory. Musimy jednak pamiętać, że powszechność reklam, to miecz obusieczny. Ich natłok, może w którymś momencie zniechęcić odbiorców do ich obejrzenia. Dlatego właśnie, kiedy tworzymy video reklamy, musimy wiedzieć, jak to zrobić. Nie każdy jednak wie, jak tworzyć video reklamowe. Profesjonalne studio filmowe, to z pewnością dobre rozwiązanie, jeśli zależy nam na wysokiej jakości materiału video.
Jak mówić za pomocą video, aby chcieli słuchać?
W dobrze skonstruowanej reklamie video najważniejszy jest przekaz – trzeba go przedstawić w taki sposób, aby nasi odbiorcy chcieli słuchać. Pytanie brzmi: jak to zrobić? Jest kilka, bardzo ważnych cech, którymi musimy się kierować, kiedy tworzymy reklamę video a każde studio filmowe bardzo skrupulatnie ich przestrzega, jeśli chodzi swoje realizacje. Oto one:
- Mów na temat – odbiorcę interesują konkrety.
- Posługuj się językiem korzyści – pokaż, co odbiorca zyska, decydując się na zakup produktu.
- Wyróżniaj się – dopasuj wygląd video reklamy do osób, do których mówisz. Pamiętaj, że język reklamy video, musi być taki sam, którym mówią Twoi odbiorcy.
- Wzbudź zaufanie – pokaż, kim jesteś, przedstaw się. Nie bądź anonimowy.
- Zadbaj o aspekty techniczne – niech reklama video będzie “na czasie” – dynamiczny montaż, atrakcyjność pod względem wizualnym – to naprawdę ma znaczenie.
Przestrzegając tych prostych zasad, znajdziemy się na bardzo prostej drodze do stworzenia dobrej reklamy video.
No dobrze, ale dlaczego właściwie reklamy tak bardzo kochają video? Skoro form reklamy jest tak dużo, to dlaczego video jest najskuteczniejsze?
Dlaczego video reklamy są skuteczniejsze niż reklamy “tradycyjne”?
Nasz odbiorca musi nas zapamiętać. Im więcej charakterystycznych bodźców mu dostarczymy, tym lepiej. To może być charakterystyczna melodyjka, znajomy głos, znana twarz. Obraz w połączeniu z dźwiękiem i tekstem lepiej zapadają w pamięci odbiorcy, niż tekst. Odpowiedzcie sobie na dwa proste pytania:
- Ile razy zdarzyło się Wam wyrzucić do kosza ulotkę, którą dopiero co otrzymaliście?
- Ile razy udostępniliście zabawny film w Sieci?
Odpowiedzi są dość oczywiste. Właśnie dlatego, video reklamy mają znaczącą przewagę nad tymi tradycyjnymi. To jednak nie wszystko. Bardzo ważne jest to, gdzie reklamy są umieszczane. W przypadku ulotek, czy reklam w gazetach, grono odbiorców, do których reklama dotrze, jest ograniczone. Internet daje znacznie większe pole możliwości jeśli chodzi o rozpowszechnienie reklamy, a co więcej – jest w stanie pokazać reklamę tym osobom, na którym reklamodawcy zależy najbardziej – osobom, które potencjalnie mogą być zainteresowane zakupem danego produktu.
Nie możemy też zapominać o budowaniu wizerunku marki. Reklamy video, jeśli są w odpowiedni sposób przygotowane, są w pełni kompatybilne z SEO. Co za tym idzie, mogą bardzo skutecznie podnosić widoczność strony naszej marki w naturalnych wynikach wyszukiwania. Umieszczanie video reklam na You Tube, Facebooku czy Instagramie, jest obecnie bardzo powszechną praktyką – przede wszystkim ze względu na liczbę użytkowników, którzy codziennie odwiedzają dany portal.
Reasumując – video kocha reklamy, a reklamy kochają video. Jest to duet idealny, który może być publikowany, gdzie tylko chcemy. Ważne jest jednak to, aby zachować w tym wszystkim umiar. Nie możemy być nachalni w stosunku do naszego odbiorcy – wówczas, zamierzony wcześniej efekt obróci się przeciwko nam: Zamiast zyskać lojalnego i stałego klienta, zwyczajnie go do siebie zniechęcimy.